det är trevligt att leva en dag till.

Jag kom visst av mig med bloggskrivandet. men jag ska fan ta igen det. och jag ska bli en sann bloggare. -skrattar åt hur dumt det lät- för de kommer jag aldrig kunna bli. men jag ska försöka. som jag sagt en väldig massa gånger innan också.
Just nu sitter jag och lyssnar på the cure. dom är äckligt bra, för att citera sofia. jag förstår själv inte hur något kan vara äckligt bra eller hur nåt kan va äckligt snyggt.
Emma kommer senare idag. Emma brundin,som jag inte träffat på femton år ungefär. det ska bli mycket trevligt att återse henne. hon blir den första som får se min underbara fina snygga vägg :* den är helt otrolig! nåja, slutskrytet. jag ska nog snart gå och städa lite till på mitt rum. jag gjorde ju det mesta igår, men de finns en massa kvart. och eftersom emma ska komma hit och SOVA där så måste dammet bort hahha. de är lite äckligt.
Gymnasiet, de är rätt trevligt. trevligare än högstadiet ._. palla de. jag avundas inte er som går kvar där. ni borde länge något grymt till gymnasiet. det är nästan kul att gå dit varenda dag. och min klass är bra också. plus att det är rätt skönt med miljöbyte. man tröttnar på folk. jag tröttnade ju på min gamla klass, ja på hela den där skolan. ussh. och jag kommer tröttna på denna klassen också, såklart. man tröttnar alltid på allting förr eller senare. men jag ska nog klara att gå i min klass i tre år. det är ju nästan bara två och ett halvt kvar nu. skööönt :) sedan tänker man att DÅ, då börjar livet. då är man fri. men de är ju inte hela sanningen. för man har det rätt bra som det är nu. som jag, jag gör ingenting hemma. jag sitter bara och slöar här vid datorn, ser på teve, gnäller, ja du behöver inte vara hemma för att diska eller städa, de gör föräldrarna. men efter gymnasiet är de slut med sådant. då vill man flytta hemifrån, för att bli fri. men det enda man blir fri ifrån är sina föräldrar, vilket är ganska skönt. men tänk på allt det som dom gör åt en nu, som man måste göra själv då. såna där tråkigheter som att städa och diska, tvätta, betala räkningar. ja, all skitgöra. de måste man klara själv. och man måste gå till jobbet, om man nu lyckas skaffa något, för att få pengar att betala räkningarna med. och så får man ingenting över. och man har inte mamma och pappa att be om pengar längre. för de är slut. du bor inte hemma längre. du måste sköta dig själv. och har du otur, så klarar du det inte och får krypa tillbaka till mamma och pappa, be dom snällt att få flytta tillbaka hem, för du kan inte klara dig utan dem. du är mogen ännu. hur pinsamt vore inte det?
nu ska jag sluta klaga på vuxenlivet, de finns ju positiva saker också. men de lär jag ju inte få veta om förrän jag redan är där.
nu är det städtajm, men jag kommer tillbaka hit och uppdaterar senare. kanske med ett riktigt fynd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback